İlahiyat Camisi Depremzedelere Yuva Oldu

6 Şubat depremlerinde hasar almayan İnönü Üniversitesi İlahiyat Camisi depremzedelere kapılarını açarak depremzedelerin yemek ve barınma ihtiyaçlarının karşılamada önemli bir görev üstlendi.

Konuyla ilgili İNÜHABER’e değerlendirmede bulunan İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Birsin, 3 bin 500 kişiye ibadet olanağı sağlayan İlahiyat Cami’sinin 6 Şubat depremlerinde yaklaşık bin 500 depremzedeye yemek ve konaklama imkânı sağladığını söyledi.

Prof. Dr. Mehmet Birsin, caminin 2021 yılında açıldığını ve iç mekân olarak bin metrekare ana ibadet alanına sahip olduğunu dile getirerek şunları ifade etti:

‘‘Deprem soğuk bir kış gecesi meydana geldi. Bir taraftan kar yağıyor ve eksi 11 dereceye varan dondurucu bir atmosferdi. İnsanlar sığınacak mekânlar ararken camimize geldiler. Tabi camimizin şöyle bir güzelliği vardı. Alttan ısıtması vardı. Dolayısıyla ısınma imkânı güzeldi. Lavaboları, ıslak mekânları düzgündü. Malatya'da sular kesilmişti ama üniversitemizin su imkânı vardı. Su kuyularından rektörlüğümüzce suyun kampüs içine pompalanması sağlanmıştı. İlk zamanlarda bin 500 kişiye yakın insan camide geceleri barındı. Depremden sonra vakfımızdaki arkadaşlarımız hemen sabah çorba yaptılar. İlk etapta çorba verdik. . Bu sonraki günlerde üç öğün yemek ile devam etti.  Eş zamanlı olarak üniversitemiz depremzedelere yemek ikramı yaptı. Daha sonra Kızılay organizasyonunu tamamlayınca yemek hizmeti yerine daha özel hizmetlere yöneldik. Depremzedelere ev sahipliği yapmak ise bizim için bir şükür vesiledir’’

‘‘Depremzedelerimize Yaklaşık 3 Ay Ev Sahipliği Yaptık’’

Vakıf olarak ellerindeki malzemeleri depremzedelerle paylaştıklarını anlatan Mehmet Birsin, ‘‘Depremin ilk zamanlarında birçok ihtiyaç oluyor. . Yakın illerden yardıma koşanları hatırlamamak olmaz. Rabbim onlardan razı olsun. Önce çevre illerden sonra her şehrimizden acil yardımı ulaştıran vatandaşımız oldu. Vatandaşlarımızın bize ulaştırdığı malzemeleri camimizdeki depremzedelere verdik. Ayrıca bizim vakfımızın deposunda satılmak üzere bekleyen ürünler vardı. Bu ürünleri de biz depremzedelerle paylaştık. İnsanların banyo yapma ihtiyaçları vardı. Yaklaşık üç ay kadar kaldılar. Bazı görüşmelerle duş mekânları için termosifonlar alındı. Sıcak su ile abdest ve temizlik imkânı sağlandı. Bu şekilde depremzedelerimizi yaklaşık üç ay orada misafir ettik’’ şeklinde konuştu.

Birsin, son olarak bu imkanları sağlayan rektörlük makamının, İlahiyat Fakültesi Dekanlığının, İl Müftülüğünün, camideki görevli imamların katkılarını hayırla yad ettiklerini belirterek sözlerini şu şekilde tamamladı:

‘‘Deprem döneminde dahi burs vadettiğimiz öğrencilerimizin burslarını sürdürdük. Bu vesile ile katkılarını kesmeyen hayırseverlere teşekkür ediyoruz. İNÜHABER aracılığıyla ramazan ayında başlayıp halen devam ettirdiğimiz bir projemizi duyurmuş olayım. Çadır veya konteyner kentlerde kalıp ÖSYM sınavlarına hazırlanan 50 civarında öğrenciyi camimiz müştemilatındaki kütüphane ve okuma salonlarına transfer ediyoruz. Ramazanda bu öğrencilere iftar verdik. Şimdi ise sabah çorbası, öğle atıştırmalık yiyecekler ve çay ikram ediyoruz. Bu projeyi bu yılın sınavlarına kadar sürdürmeyi planlıyoruz. Bu şekilde gençlerimizi depremin yol açtığı kısıtlılıklardan bir nebze de olsa uzaklaştırmayı hedefliyoruz’’