'Kapadokya Havalimanı'nı Yeniliyoruz'

Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Uraloğlu: 'Nevşehir Çevreyolu'nda Çalışmalara Başlıyoruz'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Nevşehir’in ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 12 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini, 87 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu ise 307 kilometreye yükselttiklerini belirterek, “Nevşehirlilerin dört gözle beklediği Nevşehir Çevreyolu için de çalışmalara başlıyoruz. 2024 Yılı Yatırım Programına aldık. Ayrıca Kapadokya Havalimanı’nda da uçağın kanatlarını andıracak ve Nevşehir’e yakışacak yeni terminal binasını yapacağız” dedi.

“307 Kilometre Bölünmüş Yol Yaptık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, bir dizi temaslarda bulunmak üzere geldiği Nevşehir’de Nevşehir Valisi Ali Fidan’nı makamında ziyaret etti. Uraloğlu, burada yaptığı açıklamada Nevşehir’in Hacı Bektaş Veli Hazretleri’nin diyarı olduğunu ve Türk-İslam ruhunun ve mirasının şehrin her yanında hissedildiğini söyledi. Nevşehir’in Göreme, Ihlara Vadisi, Yeraltı Şehirleri ve Damat İbrahim Paşa Külliyesi gibi doğal ve tarihi kültürel merkezleriyle de adeta bir açık hava müzesi haline geldiğini söyleyen Uraloğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Nevşehir’in ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 12 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 2002 yılında 87 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 307 kilometreye yükselttik. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı yolu yoktu 287 km bitümlü sıcak kaplamalı yol ile Nevşehirlileri yollarda konfor ile tanıştırdık” dedi.

Nevşehir –Aksaray Yolu’nun Standardı Yükseltilecek

Uraloğlu, Kayseri – Kırşehir – Ankara Yolu ve Nevşehir – Acıgöl – Aksaray yollarını bölünmüş yol haline getirdiklerine işaret ederek, Kayseri – Avanos Ayrımı – Ürgüp – Nevşehir Yolu, Gülşehir – Avanos Yolu, Nevşehir – Niğde Yolu ve Nevşehir Güney Çevreyolu gibi önemli karayolu projelerini tamamladıklarının altını çizdi. Niğde Otoyolu’nu da tamamlayarak hizmete verdiklerini ve bu projenin geçtiği şehirlerin gelişmesine nasıl katkı sağladığını gördüklerinin altını çizen Uraloğlu, 349 kilometre tek yol iyileştirmesi yaptık. Köprü projelerimizi gerçekleştirdik. Köprü sayısını 48’e çıkardık. Nevşehir – Acıgöl – Aksaray yolunu daha önce sathi kaplama yapmıştık. Ancak onu da bitümlü sıcak kaplama haline dönüştürüyoruz. Onu da hızlı bir şekilde bağlamış olacağız.  Nevşehir-Ürgüp- Ürgüp-Boğazköprü Yolu, 103 Evler Köprülü Kavşağı ve Tarihi Avanos Köprüsü’nün restorasyonu gibi 4 önemli karayolu projesine de devam ediyoruz” diye konuştu.

Nevşehir Çevreyolu Çalışmaları Başlıyor

Bakan Uraloğlu, Nevşehirlilerin dört gözle beklediği Nevşehir Çevreyolu için de çalışmalara başladıklarını bildirdi. 16,7 km uzunluğunda Nevşehir Çevreyolu’nun bölünmüş yol standardında projelendirildiğini kaydeden Uraloğlu, “Eksik kalan iş kalemlerinin tamamlanabilmesi amacıyla 2024 yılı içerisinde proje ihalesine çıkacağız. 2024 Yılı Yatırım Programı’na aldık. Projemiz bünyesinde, 6 adet farklı seviyeli kavşak; 2 adet üstgeçit ve 5 adet altgeçit bulunuyor. Kendi başına otoyol standartlarını taşıyacak. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun” dedi.

Kapadokya Havalimanı Terminal Binası Uçak Kanadını Andıracak

Nevşehir’i ziyaret eden turist sayısının 5 milyona yaklaştığının da altını çizen Uraloğlu, havayolu ulaşımına yönelik artan yolcu talebi nedeniyle de Kapadokya Havalimanı Terminal binasını yenileyeceklerini söyledi. İhalesinin daha önce yapıldığını ancak proje değişikliğine gidildiğini bildiren Uraloğlu, “Projesi tamam, bu yıl içerisinde ihalesini gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Kapadokya Havalimanı’nda uçağın kanatlarını andıracak ve Nevşehir’i yakışacak yeni terminal binasını yapacağız” dedi.

“Nevşehir’in Rengi Belli”

Nevşehir’in iletişim altyapısının gelişimi içinde çok önemli yatırımlar yaptıklarını da açıklayan Uraloğlu, Fiber optik kablo uzunluğunu 771 kilometreden 2 bin 689 kilometreye çıkardıklarını anlattı. Hızlı internet kullanıcısının da 319 binin üstüne çıktığını belirten Uraloğlu, “Nevşehir’e ne lazımsa, neye ihtiyacı varsa, sizlerin isteğini biz yerine getirmekle görevliyiz. Bazılarının planlamaya ve zamana ihtiyacı olabilir ama hepsini yapacağız. Ancak bizim de Nevşehir’den isteğimiz var. Mehmet Savran kardeşimiz inşallah 1 Nisan sabahı onu tekrar bize emanet edeceksiniz. Allah bizlere sizlere hizmet etmeyi nasip etsin. Nevşehir’in rengi belli, daha da güçlenerek yolumuza devam edeceğiz” diye konuştu.